Sunday 24 November 2013

Pengundian berteman amanah dan bukan pengundian berserta penipuan.

Mat Sabu Menang Timbalan Presiden. Macamana Boleh Menang? -updated



Shah Alam: Mohamad Sabu dipilih semula sebagai Timbalan Presiden PAS bagi sesi 2013-2015 pada Muktamar Tahunan PAS kali ke-59.Mohamad mendapat 588 undi sementara Datuk Mohd Amar mendapat 490 undi. 

Manakala bagi jawatan Naib Presiden PAS sedang dikira semula. 

Pengumuman itu dibuat oleh Pengerusi Jawatankuasa Pemilihan, Asmuni Awi sebentar tadi. -HD

Mat Sabu kekal Timbalan Presiden PAS


Mohamad Sabu berjaya mempertahankan kerusi Timbalan Presiden PAS selepas mengalahkan Timbalan Menteri Besar Kelantan Datuk Mohd Amar Nik Abdullah dengan majoriti 98 undi. 

Mohamad yang dikenali sebagai Mat Sabu mendapat 588 manakala Mohd Amar mendapat 490 undi. 

Pengumuman untuk jawatan naib presiden PAS ditangguhkan kerana berlaku pengiraan semula, kata Pengerusi Jawatankuasa Pemilihan Asmuni Awi. 

Sementara bagi jawatan Ahli Jawatankuasa Kerja (AJK) PAS Pusat pula dimenangi Idris Ahmad, Mazlan Aliman, Datuk Seri Mohd Nizar Jamaluddin, Datuk Amirudin Hamzah, Dr Mohd Hatta Ramli, Nasrudin Hassan, Datuk Dr Mujahid Yusof, Nik Mohd Abduh Nik Abdul Aziz, Dr Dzulkefly Ahmad, Mohamed Hanipa Maidin, Datuk Kamarudin Jaffar, Khalid Samad, Nik Zawawi Salleh, Dr Syed Azman, Dr Ridhuan Mat Nor, Datuk Dr Mahfodz Mohamad, Dr Siti Mariah Mahmud dan Nuridah Salleh. 

Jawatankuasa ini membayangkan PAS dikuasai golongan profesional namun menyaksikan ramai muka baru di kalangan ulama. 

Muka baru di kalangan pro ulama adalah Nasrudin bekas ketua Pemuda PAS, bekas timbalannya, Nik Abduh, setiausaha Majlis Syura Nik Zawawi dan Dr Ridhuan. 

Yang hilang dari senarai adalah Datuk Abu Bakar Chik yang bertanding naib presiden, Abdul Ghani Samsudin yang tidak bertanding, Mohamad Abdul Wahid Endut yang turut tidak bertanding dan juga Mohd Amar yang tidak bertanding kerana bertanding untuk timbalan presiden. 

Semua penyandang yang bertanding untuk AJK PAS Pusat menang dalam Muktamar ke-59 kali ini. -TMI

ULASAN GB

Selain dari faktor populariti, Mohamad Sabu menang kerana kempen keterlaluan golongan yang mengaku diri mereka ulama dan pro-ulama.

Hukum kebenaran dan keadilan berjalan. Setiap yang keterlaluan dan melampau batas akan tewas.

Tidakkah kita lihat di dalam PRK Sungai Limau yang lalu bagaimana kempen melampau batas UMNO BN dengan "patung kaki" menyebabkan mereka kalah tertonggeng sekalipun segala jeentera, segala kekuatan kerajaan pusat dikerah untuk membantu calon mereka?

Begitulah di dalam pemilihan PAS. Kempen keterlaluan yang dilakukan oleh sekumpulan yang beriya-iya untuk menang akhirnya memakan diri. Buktinya:

Masya Allah - Timbalan Presiden Pas Haji Mat Sabu di tuduh sebagai KAFIR ?


Aku tak tau nak kata apa lagi dah,,, mereka-mereka ini lah sebelum ini melabelkan kepala anjing, mohon maaf, label lagi,, dan terkini mereka sanggup mengkafir saudara mereka sesama islam,,,

Pakat tengok sendirilah, kerana nak memenangkan calon yang kononnya ulama,,, mereka ini sanggup ..... Astagfirullah hal aazim..



Boleh semak sendiri kat Klik Sini

Terpulang dan nilailah apa akan terjadi masa depan Parti islam,, kalau penyokong ulama bersikap demikian....
sumber: manjongmari

Firman Allah SWT yang bermaksud: “...dan janganlah kamu melampaui batas kerana sesungguhnya Allah tidak suka kepada orang-orang yang melampaui batas.” (Surah al-Baqarah, ayat 190)


Sumber:
http://atsixty-zakriali.blogspot.com/2013/11/mat-sabu-menang-timbalan-presiden.html

No comments:

Post a Comment